Sy om secondhandplagg

Jag har varit fasligt dålig på att uppdatera bloggen, främst för att jag varit fasligt dålig på att ta mig tid att faktiskt sy något sedan sist Men nu fick jag häromdagen äntligen tummen ur, lite grann, i alla fall.

Ingen bilddokumentering än, kanske lägger upp.

Jag besökte Emmaus i veckan, letandes efter något billigt jag skulle kunna tänka mig att ha på mig. Mina skjortor börjar gå sönder lite väl mycket ny, trots lagningar, och i många fall är det samma sak med byxorna. Så; second hand. Jag vill, när det gäller kläder, hålla mig så långt jag bara kan till antingen second hand, eller egenproducerat, eller om det verkligen ska till, måttbeställt och skräddat.

Nu vart det second-hand som gällde, och jag hittade ett par vad som visade sig vara cheap monday-jeans-aktigt-tyg-byxor. Nästan precis vad jag letade efter, jättebra passform och jättefin brun färg. Fast de saknade hällor för bälte, och hade lite märkliga fickor. Vad göra? Köpa, sprätta upp nederkanten på benen och vika ut dem till rålängd, klippa av tyg och sy hällor av det, vika tillbaks benen och fålla, sy in fickorna lite, sy på hällorna och vips! Färdigt! Ett par byxor som jag letat efter men inte kunnat hitta i någon affär, med vettig passform och ett pris jag tyckte om. Kontentan? Second hand äger, att inte vara rädd för att ge sig på kläder och sy om dem äger, kombinationen äger ännu mer.

About intergalactictowels

Occasionally, I make stuff.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

